هنر در روابط عمومی

 

2)از نظر ارتباط با مخاطبین هنر به سه دسته تقسیم می شود یک مورد را به دلخواه توضیح دهید؟

1. هنر متعالی           3. هنر مبتذل

2. هنر عامه پسند: مربوط به قشر متوسط به بالای جامعه است، سرگرم کننده است ، مردمی است، مخاطب را ارضاء می کند، هزینه کمی دارد، قابل دسترسی است، نیاز به جمع مخاطبان دارد، تخصص نیاز ندارد.

3)هنرهای هفتگانه را نام ببرید؟

1- هنر های دستی 2- هنرهای ترسیمی 3- هنر موسیقی 4- هنر معماری 5- هنر حرکات نمایشی

6- هنرهای ادبیاتی 7- هنر سینما ، فیلم و تئاتر                                                                                   

4)هنر از لحاظ پیشینه به چند دسته تقسیم می‌شود فقط نام ببرید؟

1- هنرهای سنتی2- هنرهای مدرن  3- هنرهای پست مدرن

5)واقعیت های مهم در باره هنر را بنوسید؟ 2 مورد

1) جامعه بدون هنر پژمرده و مرده است.

2) روابط عمومی از دل هنر پدید می آید و هر دو از یک جنس بشمار می‌ روند. روابط عمومی شاخه‌ای از هنر نیست، بلکه روابط عمومی عین هنر است.

6)مهم ترین مکاتب هنری را نام ببرید و یک مورد (شاید دادائیسم) را توضیح دهید؟

دادائیسم (پوچ گرایی): دراین مکتب مبنای آن هرج و مرج،‌ ناامیدی،‌ پریشانی، پوچ گرایی، بی شکلی مطلق، نابودگرایی خودآفرینندگی است. در این مکتب هیچ چیز دنیا مورد قبول نیست و  حتی خودش را. حرف اساسی آن در زندگی طغیان بر علیه سه عنصر اجتماع ،‌ اخلاق و هنر است. می خواهد در گام اول ادبیات و در گام بعدی انسان را از زیر سلطه ی عقل و منطق و زبان خارج کند . ضد خردورزی است. از پیروان اصلی این مکتب می توان مارشال دوشان و ماکس ارنست را نام برد. البته ماکس ارنست بعدها با الهام از مکتب دادائیسم، مکتب دیگری را به نام سورنالیسم بوجود آورد. این مکتب بیشتر در شعر ، موسیقی و گرافیک وارد شد و در حقیقت انقلابی برای تغییر و ساختارشکنی مفاهیم هنری محسوب می شود.

رئالیسم (واقع گرایی)   - سورئالیسم (فرا واقع گرایی ، یا وهم گرایی)   - ایده آلیسم(آرمان گرایی)    -   کوبیسم ( حجم گرایی)

7)هنر آخال کاری چیست ؟

هنری که از مواد بی مصرف ، دورریزها و ضایعات بی ارزش ساخته شده باشد هنر آخال کاری میگویند .در این سبک از کلاج استفاده میشود در ژاپن نیز زباله ها و ضایعات بجا مانده از جنگ گاهی به آثار هنری تبدیل میشود .

نکته:  کارشناسان روابط عمومی و هنرمندان در راستای وظایف اجتماعی سازمان‌ها وظیفه دارند به تقویت مبانی اجتماعی کمک کنند.‌ سازمان‌های مختلف باید بصورت مستقیم و غیرمستقیم امکانات و ابزار لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهند و با ایجاد جلسات و گردهمایی و سمینارها،‌ موضوع خود و شرایط بهتر اجتماعی را در دل و ذهن هنرمند نهادینه کنند. 8)سه مورد ازکاربرد هنر در بخش های مختلف روابط عمومی را نام ببرید؟ (از هر کدام از موارد ذیل هم سه یا چهار موردی در نظر داشته باشید) 1-انتشارات    فعالیت: چاپ (کتاب، بروشور، کاتالوگ، پوسترو....)    هنر: طراحی حروف ( گرافیست ، عکاس، نقاشی و .... ) 2- تبلیغات     فعالیت : (تیزر - زیرنویس- آگهی های مطبوعاتی، رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و محیطی- کلیپ- برنامه های مستندSMS-MMS -آنونس ) 3- فعالیت های فرهنگی و تشریفات

فعالیت : برگزاری سمینارها- جشنواره- نمایشگاه - جلسات و مراسم مختلف

هنر :تاتر- موسیقی- سرود- فیلم- معماری داخلی- معماری یا طراحی صحنه- عکاسی- نقاشی و...

9)پوسترچیست به اختصار توضیح دهید؟

پوستر رسانه‌ای است که همراه با طرح، تصویر و نوشته علاوه بر ذهن و منطق مخاطب، احساسات و عواطف او را تحت تاثیر قرار می دهد .     (پوستر ترکیبی ازتصاویرومتن است با استفاده از رنگها )

10) نکاتی که قبل از طرح پوستر باید در نظر داشت رابنویسید؟ (4 مورد)

- مطالعه دقیق در مورد موضوع- آگاهی از هدف- بازدید از کالا-  دیدن طرحهای قبلی

11)انواع پوستررا نام برده و توضیح دهید؟ (هر کدام 2 مورد بنوسید کافیست)

1.پوستر افقی: مناسب برای مخاطبان در حال حرکت، دارای بافت دراز مدت،روایتگرانه است، مناسب برای موضوعات و آگهی های با دوام، مناسب برای آگهی هایی که نیاز به تعمق دارد.

2.پوستر عمودی: مناسب برای آگهی های کم و بادوام، برای زمان مشخص و محدود، برای موضوع های کوچک  و مناسب برای کارهای خبری .

 

12) کاربرد پوستر را نام ببرید؟

 تبلیغات سیاسی، تجاری، فرهنگی و هنری، جهانگردی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و بازرگانی .     

13)بعضی از نکات مهم در استفاده از پوستررا بنویسید؟ (4 مورد)

- پوسترها باید تمیز و سالم باشند.             - برای جلب توجه در یک محل چند پوستر نصب شود.

-اندازه و ابعاد پوستر باید به قدری بزرگ باشد که از محل نصب شده به خوبی قابل دیدن و خواندن باشد.

- مدت نصب باید مشخص و محدود باشد. پس از مدتی باید برداشته شود.

14)بـــروشـــور چیست؟

بروشور نشریه ای تک برگی یا چند برگی معمولاً رنگی همراه با تصویر و نمودار  در قالبی شکیل و چاپی زیبا، حاوی اطلاعات کلی درباره یک کالا، یک موسسه، یک کارخانه، یک خدمت و فعالیت است که رایگان توزیع می شود. تولیدکنندگان و ناشران. معمولا روابط عمومی ها، بخش بازاریابی و تبلیغات سازمانها از بروشور استفاده می کنند. 

15)انواع بروشوررا نام ببرید؟ (خیلی مهم)

 تک برگی ( لت )- دو برگی ( دو لتی )-آکاردئونی- چند برگی مفتولی یا سیمی

16) کاتـــالـــوگ را تعریف کنید؟ (چند تعریف دارد فقط یکی را بیان کنید)

کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفترراهنمای کالا هاو فعالیت ها و مشاغل مختلف،یعنی فهرست نامه و صورت کالاها وخدمات.

17)هدف از انتشار بروشور و کاتالوگ چیست؟

دادن آگاهیهای لازم و ضروری به مخاطب است که ضمن معرفی کالا و خدمات، نقش و هدف تبلیغ هم دارد که باعث تصمیم گیری می شود. وبسیارتاثیرگذارمی باشد و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار دارد.

18)ویژگی های آرم یا نشانه چیست؟ 4 مورد

1-  ساده و گویا بودن 2- خوانا بودن 3- آرم باید با مخاطب ارتباط برقرار کند4- در طراحی آن باید اصول زیبا شناسی رعایت شود.

19)انواع لنزرا نام ببرید و یک موردرا به دلخواه توضیح دهید؟

(لنز واید -- لنز نرمال -- لنز تله -- لنز زوم )

 لنز نرمال:  این لنز زاویه دیدش شبیه زاویه دید چشم انسان است .

20)شاخه های عکاسی را نام ببرید و یک موردرا به دلخواه توضیح دهید؟( خیلی مهم)

شامل دو شاخه عکاسی کاربردی و عکاسی هنری است.

عکاسی هنری : معمولا عکاس استفاده و کاربرد عکس  را تنها برای هدف شخصی و هنری خود می داند  .

21)دسته بندی هنر از لحاظ تأثیرگذاری و ارزش رانام ببرید؟     (خیلی مهم)

1- هنر برای اجتماع

2- هنر برای هنر : یعنی هدف هنرمند از خلق آثار هنری اعتلای هنر خویش و تنها بر اساس حس درونی است که دارد بدون اینکه به مخاطب یا خواسته های آن توجه داشته باشد یا آنرا مدنظر قرار بدهد.

22)دلایل روی آوری انسان به هنر چیست؟ 2 مورد را نام ببرید و توضیح دهید؟     (خیلی مهم)

1- فطرت انسان: فطرت انسان زیباست و زیبایی را دوست دارد.

2- رسایی : یعنی هنر چیز سخت و پیچیده ای نیست و به راحتی می توان آن را درک کرد.

23)قالبهای برنامه سازی را نام ببرید و یکی را به دلخواه توضیح دهید؟

نمایشی و داستانی که خود به سه بخش سینمایی و تله فیلم، سریال و تله تئاتر تقسیم می شود.

سریال: کار نمایشی است ، مجموعه ای است که به صورت زنجیره وار به لحاظ موضوع و محتوی با قسمتهای بعد در ارتباط است .

24) تفاوت تندیس و تندیسک در چیست؟ توضیح دهید؟

تندیس‌ها یا همان مجسمه‌ها عموما بزرگتر از اندازه واقعی و انسانی ساخته می‌شوند تا شاید مفهومی‌که دربردارند برجسته‌تر و نمایان‌تر شود، اما تندیس‌های کوچک (تندیسک) برمبنای کارکردشان در اندازه‌های کوچک طراحی و ساخته می‌شوند.

تندیسک به مجسمه‌هایی گفته می‌شود که آنقدر کوچک و کم وزن هستند که به راحتی یک انسان بتواند آنها را بردارد و با خود جابه جا کند.

25) ساخت تندیس و پیکره به چند روش انجام می‌گیرد یک مورد توضیح دهید؟

1-کنده‌کاری(حجاری)           3-جفت‌کاری

2-شکل‌دهی: در این روش با افزودن و شکل دادن به ماده حجم کلی مورد نظر به دست می‌آید. انواع مواد حجم‌پذیر چون موم، گچ، گِل و... را می‌توان در این روش به کار گرفت.

26)اجزای سپاس‌نامه را بنویسیدوانواع آن را نام ببرید؟

سپاس‌نامه شامل یک نوشتار زیبا روی یک زمینه مناسب است که اعتبار آن با مهر و امضای یک شخصیت حقیقی یا حقوقی یا یک نهاد با صلاحیت تایید می‌‌‌شود.

انواع سپاس‌نامه:  سپاس‌نامه‌ها از نظر قالب ارایه به سه دسته دیوارکوب، کتابی و رومیزی تقسیم می‌‌‌شوند.                                                                                     27)دکوراسیون : دکوراسیون بر مبنای طول مدت به کارگیری به دو شاخه دائم و موقت تقسیم می‌‌شود.                              دسته دائم شامل : فضاهای تجاری ، اداری و خانگی .                                                                                                    دسته موقت شامل : دکوراسیون مراسم رسمی، غرفه‌های نمایشگاهی، دکورنمایش‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی که در یک بازه زمانی محدود به کار گرفته می‌‌شوند . 28)رئالیسم در هنر چیست؟    (خیلی خیلی مهم)

عبارتست از وقوف به شرکت در آفرینش مداوم بشریت بوسیله بشر.  رئالیست بودن،  تقلید تصویر واقعیت نیست.  بلکه شرکت در عمل خلاق جهان است که در کار ایجاد و تحقق و شدن است.  یافتن آهنگ درونی چنین جهانی است،‌ مساله مهم شرکت در دگرگون ساختن جهان است. وظیفه هنرمند با وظیفه فیلسوف و مورخ یکسان است.

 

» خبرنگاری کوله‌پشتی :: ۱۳٩۳/۳/۱٠
» اینفوگرافی چیست؟ :: ۱۳٩۳/٢/٢٩
» نظریه‌های انتقادی در خبر :: ۱۳٩۳/۱/٢۳
» فلسفه ی فیلم به چه کاری می آید؟ :: ۱۳٩٢/۱۱/٢
» گذری بر زندگینامه، آثارو نظریات چارلز هورتون کولی :: ۱۳٩٢/۱٠/۴
» خلاصه کتاب جهان رها شده گیدنز :: ۱۳٩٢/٩/٢
» تحقیقات ارتباطی :: ۱۳٩٢/۸/۱
» نظریه های ارتباط جمعی :: ۱۳٩٢/٧/٢
» گزیده ای در باب ارتباطات انسانی :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» توهم دانایی در عصر نادانی :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» عصر مجازی و جرائم فضای سایبر :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» سوار بر موج چهارم :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» بازاریابی به زبان ساده (با بیش از ۱۰۰ نکته کاربردی) :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» چشم انداز کتاب در هزاره سوم :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» روابط عمومی از حاشیه تا متن :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» اصول سرپرستی و روابط عمومی :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» مبانی کارآفرینی :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی :: ۱۳٩٢/۶/٢٧
» گلایه از خدا و جواب سپهری :: ۱۳٩٢/۶/٢۶
» روزنامه های الکترونیک راهی به سوی توسعه :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» جوامع فراصنعتی :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» روزنامه نگاری سایبر :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» فضای سایبر چیست | CyberSpace :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» روزنامه های الکترونیک راهی به سوی توسعه رسانه ای :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» تئوری آشوب و کاربرد آن در مدیریت :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» مفاهیم اگزیستانسیالیسم و اومانیسم :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» هارپ چیست؟ :: ۱۳٩٢/۶/٢۳
» غول های رسانه ای جهان :: ۱۳٩٢/۶/۴
» عکسی در طبیعت زیبای طالقان :: ۱۳٩٢/۵/٩
» عکس تیمی یادش بخیر :: ۱۳٩٢/۴/۱۸
» نامه انجمن صنفی روزنامه نگاران به روحانی :: ۱۳٩٢/۴/٢
» اگر بی‌تفاوت باشیم محیط ورزشگاه‌ها آلوده‌تر می‌شوند :: ۱۳٩۱/۱٢/٢٢
» تراکتور از تیم‌های عربی انتقام می‌گیرد :: ۱۳٩۱/۱٢/۱۵
» برخی از این داوران باید به خانه‌هایشان بروند :: ۱۳٩۱/۱٢/٩
» جملات زیبا و کوتاه از بزرگان :: ۱۳٩۱/۱۱/٧
» مکتب استقلالی ها فیر پلی باشد :: ۱۳٩۱/۱٠/۶
» عنوان مطالب شهرام اصغری :: ۱۳٩۱/۱٠/۵
» کوتاه ولی مفید :: ۱۳٩۱/٩/٧
» سیاسیون از اهالی ورزش درس بگیرند :: ۱۳٩۱/۸/۱۶
» ال کلاسیکو یا دنیای مد فوتبال :: ۱۳٩۱/٧/۱٩
» آیا فقط ورزشکاران می‌توانند دل مردم را شاد کنند؟ :: ۱۳٩۱/٧/۱
» با چنان عشقی زندگی کن... :: ۱۳٩۱/۴/٢۴
» اصفهان نصف جهان است اگر تبریز نباشد :: ۱۳٩٠/۱٢/٢۳
» مطالب کوتا زیبا :: ۱۳٩٠/۱٢/۴
» مصاحبه شهرام اصغری با خلبان شجاع ایران زمین هوشنگ شهبازی :: ۱

 

/ 0 نظر / 35 بازدید